注文が確定されてからお客様に届くはずのメール(注文確定、発送、入金確認など)がUndelivered Mail Returned to Senderとして届いています。
以下本文
This is the mail system at host www21.easy-myshop.jp.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<yuko.and.sue@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[64.233.188.26] said:
550-5.7.1 [61.210.161.54] The IP you're using to send mail is not
authorized to 550-5.7.1 send email directly to our servers. Please use the
SMTP relay at your 550-5.7.1 service provider instead. Learn more at 550
5.7.1 https://support.google.com/mail/?p=NotAuthorizedError
'The IP you're using to send email is not authorized...' - Gmail Help
Troubleshoot delivery issues with Postmaster Tools Gmail Postmaster Tools provides senders with metrics on parameters such as reputation, spam rate, feedback loop, etc. It can help you prevent your em
support.google.com
w15si5947725pfu.89 - gsmtp (in reply to end of DATA command)
昨日まではこのようなことはありませんでした。
本日からです。困っているので、わかる方がいましたら対策を教えていただけますか?
店長ナビからのメールの送信に関して、ご迷惑をおかけし申し訳ございません。
弊社にて確認を行ったところ、本日一部店舗様にて実施いたしました 店長ナビのURL変更に伴うメンテナンスの影響で
以降のシステムからのメール送信が一部正常に行われていない事象が確認できました。
先ほど修正を行い現在は問題なくメール送信がされております。
送信不備となったメールに関しましては、順次再送が行われておりますが、
メール受信側の設定や環境によっては再送信が行われていない可能性もございますのでその際は、
お手数ですが店舗様にて直接、再送を行っていただきますようお願いいたします。
(注文詳細画面にある送信メール履歴より再送できます)
この度は大変ご迷惑をおかけしましたことを重ねてお詫び申し上げます。